Un ban cinstit

Filed Under PR, presa scrisa 

Primesc azi un chestionar de la o companie de PR. Ma roaga sa le spun ce parere am despre firma X si imi spun de la inceput ca au nevoie de raspunsuri repede pentru ca sunt intr-o licitatie. Nu e prima oara cand primesc astfel de chestionare din partea unor companii de PR care incearca sa castige un cont, dar e prima oara, din cate imi aduc eu aminte, cand spun pentru ce au nevoie de raspunsuri. Am apreciat asta si am raspuns in doua minute.

Altfel, ar fi normal sa-i intrebi periodic pe ziaristi cum decurge relatia lor cu brand-ul pe care il reprezinti. Daca dai fuga la presa si intrebi subit ce parere are despre compania X, ce probleme de comunicare are s.a.m.d, risti sa citesti in pagina de Media&Advertising ca firma Y a pierdut contul X sau ca firma de PR pe care o reprezinti a facut o oferta. Nu stiu cum va da asta in ochii viitorului tau client care vrea sa pastreze discretia.

Daca incerci sa castigi un cont folosindu-te de experienta ziaristilor si mergi pe premiza ca “e fraieri astia, nu se prinde”, vei sfarsi prin a-i  enerva. Crede-ma, nu-ti va fi usor sa pastrezi contul ala. Nu-mi place sa fac munca patriotica pentru oameni care incearca sa faca bani pe spatele meu.

Nu frate, mai intai iti faci temele, faci rost de monitorizare si tragi concluzii. Daca vrei sa stii ce parere au ziaristii, ii intrebi cinstit. Nu pe la colturi si nu pentru scopuri statistice stravezii.

Comments

Leave a Reply