Scriam in postul precedent despre campania pentru Alexandra. In total au fost donati 70.000 de euro in 36 de zile. In perioada cand lucram la Jurnalul National, pe la sfarsitul lui 2004, am facut o campanie pentru o fetita bolnava de leucemie, Iulia Branistareanu. Astazi Iulia este sanatoasa.

Dupa doua astfel de campanii am ajuns la cateva concluzii. N-am studiat teorie pe tema campaniilor umanitare, lista de mai jos reprezinta un rezumat al lucrurilor care au functionat in campaniile umanitare pe care le-am coordonat.

Pe scurt, sunt trei conditii obligatorii pentru o campanie de succes:

1. un blog bine facut

2. oricine vrea sa faca o donatie sa poata dona usor. Daca nu poate dona azi, sansele sa faca o donatie maine scad vertiginos.

3. o campanie de promovare cat mai agresiva: internet, televiziune, presa scrisa, afise pe stalpi, fluturasi, stickere pe scara rotativa la metrou si orice alt suport pe care il vad multi oameni.

Doua observatii

- sunt sanse mult mai mari ca un pensionar sau un student sa doneze 50 de lei decat ca un milionar sa scoata 50 de euro din buzunar. De obicei, milionarii doneaza cand sunt filmati.

- sunt sanse mult mai mari ca un blogger cu 100 de vizitatori pe zi sa publice bannerul campaniei. Bloggerii care au 10.000 de unici pe zi refuza in fiecare luna cateva zeci de cereri de genul: “Pune-mi si mie un banner!”

Mai jos sunt toate cele 3 conditii detaliate:

1. Blog de calitate.  Pe platforma Wordpress de preferat

Domeniu propriu de internet  .ro cumparat pe numele unuia dintre parinti.

Versiune multilingva prin gadgetul Google Translate. Puneti codul html urmator intr-un Widget text:

<script src=”http://www.gmodules.com/ig/ifr?url=http://www.google.com/ig/modules/translatemypage.xml&amp;up_source_language=ro&amp;w=160;h=60&amp;title=&amp;border=&amp;output=js”></script>

Pagini:

-          Povestea copilului

-          Documente medicale – 2-3 documente cele mai importante

-          Cautam voluntari – ce pot face cei care vor sa dea o mana de ajutor in mediatizarea cazului

-          Donatii – explicat in detaliu care sunt modalitatile prin care poti face o donatie:

Categorii:

-          Clipuri video

-          Galerii foto – cate un set de imagini publicat in fiecare saptama. Fiecare set sa cuprinda povestea ultimei saptamani .

-          Aparitii in presa: unde a fost publicata povestea

-          Informatii despre boala pe care o are copilul

Pe una dintre coloanele siteului module cu:

-          Modalitatile prin care se poate dona, cu link catre pagina de donatii

-          Numerele de teledon

-          Modul de donatii prin PayPal

-          Cat s-a donat pana in prezent

-          Countdown – cronometru cu numarul de zile care au ramas pana cand trebuie stransa suma

-          Google Translate

-          Pune bannerul pe site-ul tau (un banner in format 300 x 250 pe care cei care sa-l poata prelua bloggerii si site-urile de stiri)

2. Sa poata dona foarte usor toti cei care doresc sa faca o donatie

Conturi in lei si euro la BCR, BRD, ING deschise pe numele unuia dintre parinti.

-          Oricine poate merge la orice sucursala BCR si BRD pentru a face o donatie in contul copilului. Nu conteaza daca cel care are donatia are sau nu cont la una din aceste banci, dar va plati o taxa de aprox. 12 lei pentru transferul banilor

-          La ING pot dona foarte usor cei care au cont sau card la ING. Pentru ca e o banca bazata pe tranzactii electronice, procentul clientilor care prefera tranzactiile electronice este foarte mare. Self banking si online banking sunt cuvintele de ordine la ING.

Serviciu de Internet banking si un card international VISA sau Mastercard asociat fiecarui cont in euro. BCR, BRD si ING ofera aceste servicii. Parintii nu trebuie sa piarda timpul cu drumuri pana la banca. Iar suma donatiilor trebuie urmarita in fiecare zi si postata pe blog. Cardurile internationale te vor ajuta in strainatate unde poti plati absolut orice cu cardul. In plus, e riscant sa pleci din tara cu o valiza plina cu euro dupa ce ai strans banii.

Cont Paypal – prin el se pot face donatii direct de pe cardul bancar. Este foarte util pentru romanii din strainatate care vor sa faca donatii. Apoi, toti cei care au o afacere oricat de mica pe internet folosesc paypal. Iar internautii reprezinta cea mai inimoasa categorie dintre toate. Contul de paypal trebuie asociat unei adrese de mail gen Gmail sau Yahoo la care sa aiba acces doar parintii. Nu-l asociati adresei de mail a campanei a carei parola o are toata lumea, pentru ca e posibil ca un voluntar sa fuga cu banii. Trebuie trimis de la inceput fax catre Paypal pentru a debloca limita de 2.500 de euro/luna.

Linii teledon (numere scurte) la Romtelecom, Orange, Vodafone, Cosmote.  Pentru a primi o astfel de linie trebuie indeplinite 2 conditii:

-          O fundatie umanitara serioasa trebuie sa depuna cerere la cei 4 operatori de telefonie pentru deschiderea linilor telefonice

-          Trebuie alcatuit un mediaplan cu toate aparitiile in presa prevazute in campanie si trimis operatorilor de telefonie impreuna cu cererea de deschidere a liniei pentru teledon

3. Campanie media cat mai agesiva

Televiziune

Gasit o televiziune sau o persoana care lucreaza in televiziune si e dispusa sa faca un spot video. Videoclipul trebuie sa contina adresa blogului si numerele de teledon. In lipsa de profesionisti media, fcautati o firma mare care filmeaza nunti si botezuri. Au camere video bune si oameni care se pricep la editare video. Cu putin noroc gasiti si un operator priceput.

Pus videoclipul pe youtube si pe blog si trimis la toate televiziunile, cu rugamintea sa-l difuzeze in perioadele de emisie in care exista spatii publicitare libere.  Daca televiziunile sunt de acord trebuie colaborat cu fundatia pentru hartii.

Presa scrisa

Gaseste un jurnalist dispus  sa scrie cat mai bine povestea copilului. Bloggerii sunt la fel de buni la scris, dar incearca sa gasesti unul care sa aiba macar 100 de vizitatori pe zi.

Gaseste un fotoreporter sau un fotograf profesionist care sa faca poze copilului.

Trimite povestea pe mail la toate ziarele mari din Romania si la toate ziarele locale din judetul sau orasul in care locuiesti. Presa locala este mult mai receptiva. Pune in email cateva fotografii de calitate, 2-3 documente medicale scanate si adresa blogului. Ai grija ca textul sa nu depaseasca o pagina sau 3.000 de semne. Cu cat textul e mai lung cu atat vor avea mai putini curajul sa-l citeasca. Ajuta daca suni la publicatiile care scriu despre cazuri sociale si ceri sa vorbesti cu jurnalistul care scrie despre cazurile sociale. Spune-i povestea politicos, scurt si la obiect.

Nu renunta de la primul refuz. Suna de cel putin 5 ori in fiecare loc si cere sa vorbesti cu ziaristul cutare sau cutare. Gasesti numele ziaristilor in caseta tehnica a ziarului, in editia tiparita. Cauta la departamentul Social sau Reportaj.

Internet

Trebuie sa apelezi la comunitatea internautilor sa posteze povestea in cat mai multe locuri cat mai vizibile: pe bloguri, pe site-urile ziarelor, pe forumuri s.a.m.d. Dintre toti cei la care vei apela, internautii sunt cei mai inimosi si cei mai inteligenti.

Foloseste retelele sociale. Au un efect foarte mare in strainatate si in randul utilizatorilor avansati de internet din Romania.

Afise

Construieste un afis in format A4. Pus afisul pe blog si indeamna vizitatorii site-ului sa-l descarce, sa-l printeze si sa-l puna in locuri prin care trec cat mai multi oameni. Afisul trebuie sa contina:

-          Poza copilului

-          Adresa blogului

-          Numerele de teledon

-          Suma si data pana la care trebuie stransi banii

Reblog this post [with Zemanta]

Comments

Leave a Reply